توربوشارژر
شرح
فشار واقعی هوای ورودی به میزانی بیش از تلرانس مجاز از فشار درخواستی هوای ورودی بالاتر است.
علت
• انسداد خنککننده EGR، مثلاً به علت نشتی مایع خنککننده یا وجود مقدار زیاد دوده.
• دریچه EGR در وضعیت بسته گیر کرده است.
• سیستم تطبیق سنسور دبی جریان دارای مقادیری است که بیش از حد بالا میباشند.
• مقادیر مربوط به سنسور فشار گاز خروجی T125، سنسور فشار شارژ هوای ورودی T122، سنسور دمای هوای ورودی T121 یا سنسور دبی جریان T126 نادرست است.
• نقص در توربوشارژر، سوپاپ انحراف دود یا کنترل توربوشارژر با هندسه متغیر.
• سیستم اگزوز در پاییندست توربوشارژر نشتی دارد.
• مقدار سوخت تزریقی زیاد بوده است.
• روغن موتور نشت میکند.